Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 1 januari 2009

Film som nyårslöfte. Se filmer du måste ha sett

Så har ett nytt år inletts och det är många som har avgett nyårslöften. Det är ofta jobbiga och tråkiga saker man lovar, sluta röka, gå ner i vikt m.m. och som man sedan bryter. Men mitt nyårslöfte är ett mycket trevlig och rolig löfte och som jag kan rekommendera alla.

Det finns ju ett antal filmer som man "måste" ha sett, filmer som är riktiga klassiker. Filmer man måste ha sett för att de är så fruktansvärt bra eller för att förstå filmskämt på fester eller i sitcoms.

Själv vet jag att det är vissa av dessa filmer jag aldrig sett och därför ska jag, innan året är slut, ha sett alla filmer på denna lista. Du kan själv pricka i dem du inte sett så har du en egen filmlista för 2009.

"Filmer du måste ha sett"
*Titanic
*Rocky 1
*E.T
*Lejonkungen
*Star wars (Den första från 1977)
*Karatekid 1
*Mission: Impossible
*Forrest Gump
*Grease
*Pulp Fiction
*Dirty Dancing
*När lammen tystnar
*Braveheart
*Taxi driver
*Gökboet
*Sagan Om Ringen 1
*Matrix 1
*Jurtjyrkogården (Jag jev vad du tänker, ska det inte stå "Djurkyrkogården" Men nej, den heter så,
*Die Hard 1
*Sällskapsresan 1
*Trollkarlen Från Oz
*Jägarna
*Sjätte sinnet
*Pretty Woman
*Seven
*När Harry mötte Sally
*Scream 1
*Rambo 1
*Borta med Vinden
*Gudfadern 1
*Hajen 1
*Full Metal Jacket
*Terminator 1
*Bridget Jones dagbok
*Thelma & Louise

Inga kommentarer: