Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

fredag 9 januari 2009

Grammisgalan: Sveriges bästa låt 2008. Skojar någon med mig?

Idag pratas det mycket om Grammisgalan runt om i Sverige och framförallt om Andreas Kleerup. Men det tänker jag inte reflektera över då alla andra bloggar gör detta idag. Jag tänkte diskutera en annan skandal som ägde rum på grammisgalan.

Det finns många fantastiska artister från Sverige. Artister som skriver texter som är som ren poesi likt Kent, Håkan Hellström, m.fl. Det finns artister som gör sagolik och nyskapande musik som nästan är helt nya genrer likt Anna Ternheim, Robyn, Lykke Li Veronica Maggio m.fl. Av alla album som släppts i år finns det tusentals låtar som skrivits i Sverige år 2008. Av alla dessa låtar finns det bara en låt som kan vara Sveriges bästa låt i alla kategorier. En låt som har allt. En fantastisk text, blandat med musik som är helt underbar. Detta framfört av en grymt skicklig artist. D.v.s låten är värd priset årets låt 2008.

Denna låt blev i år........ EMD med ”Jennie, let me love you”

Hahahhahahahahahaha... Skojar någon med mig? Hur tänker man när man väljer ut "Jennie, let me love you" till Sveriges bästa låt i konkurrens med tusentals andra låtar? Är det den fantastiska texten, eller är det den underbara (ironi) musiken som ramar in låten som man tänker på då? T.o.m. Basshunters låt hade varit mer lågisk då den ändå varit 1:a på Englandslistan även om det också hade varit ett skämt. Sveriges bästa låt 2008 Hahahhahahahahahaha.... Jag skrattar än... Skandal...

Inga kommentarer: