Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

söndag 4 januari 2009

England har bättre artister än USA

För några veckor sedan fick jag en aha-upplevelse när jag tittade på VH1. De hade en topplista över de 50 största artisterna och banden från England och jag blev så imponerad. Jag har alltid trott att de största artisterna kommer till 90 % från USA, men jag är först att erkänna att jag hade fel. Vilka underbara artister England har givit oss. När jag pratar artister så menar jag riktiga artister som säljer ut arenor och gör egna oförglömliga låtar, inte några som samplar en låt och rappar lite. Här har ni en handfull artister som England givit världen.. Tack så mycket!!

Eric Clapton, Queen, The Rolling Stones, The Cure, Iron Maiden, Sting, The Who, Annie Lennox, Sarah Brightman, Oasis, Beatles, Eric Clapton, Pink Floyd, George Michael, Elton John,

2 kommentarer:

Micke sa...

Gör en lista på USA:s artister då blir det kanske något så här

Metallica, Elvis Presley, Michael Jackson, Prince, Bob Dylan, Nirvana, Offspring, Guns N Roses, Greenday, Eagles, Joan Baez, Aerosmith, Jimmi Hendrix, Red Hot Chili Peppers, Simon & Garfunkel, Cher, Dolly Parton, Bruce Springsteen, Iggy pop, Disturbed, Lynyrd Skynyrd, Queens Of The Stone Age, Pantera, Linkin Park, Buckethead, Stevie Ray Vaughan

Fick nog med lite för många där xD och man kan göra din lista mycket längre också men det orkar inte jag xD

Micke sa...

Gör en lista på USA:s artister då blir det kanske något så här

Metallica, Elvis Presley, Michael Jackson, Prince, Bob Dylan, Nirvana, Offspring, Guns N Roses, Greenday, Eagles, Joan Baez, Aerosmith, Jimmi Hendrix, Red Hot Chili Peppers, Simon & Garfunkel, Cher, Dolly Parton, Bruce Springsteen, Iggy pop, Disturbed, Lynyrd Skynyrd, Queens Of The Stone Age, Pantera, Linkin Park, Buckethead, Stevie Ray Vaughan

Fick nog med lite för många där xD och man kan göra din lista mycket längre också men det orkar inte jag xD