Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

fredag 23 januari 2009

Alfons Åbergs mamma?

Hur kommer det sig att Alfons Åberg inte har någon mamma? Har hans förälrar skillt sig? Har hon flyttat utomlands? Jag har inte läst alla böcker så svaret kanske finns där. Tyvärr hittade jag inget svar på internet om detta. Är det någon som vet får ni gärna skriva en kommentar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svaren på den frågan är att det helt enkelt inte finns något svar. Det är det som är hela grejen. Alfons Åberg har ingen mamma, trist med sant.

Anonym sa...

Ska göra ett tal på svenskan om kärnfamiljen och tänkte ha med alfons som ett exempel på att man började gå ifrån idealet kärnfamiljen i barnböcker under 70-talet. Tror att Gunilla hade en baktanke med att inte ha med en mamma. Utan lät pappan uppfostra och laga mat till alfons. Har nog påverkat både barn och vuxna...