Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

onsdag 7 januari 2009

Varför finns det inga roliga tidningar för killar?

Nog för att killar bara kan göra en sak i taget (ironi) men visst klarar vi att läsa om mer än ett ämne i en tidning.

Jag har flera gånger, när jag varit och handlat, stannat vid tidningshyllan för att kolla om det finns någon rolig tidning att läsa. Jag skulle vilja ha en tidning som skriver om lite olika ämnen. Kanske lite mode, intervjuer, skvaller, reportage, musik, film, restips mm. Lite som Veckorevyn fast för killar. Tyvärr så blir jag lika besviken varje gång.

Ska jag ha en tidning så måste jag välja en kategori dvs. en hel tidning om ett och samma ämne. Exempelvis. Jakt, fiske, whisky, mode, musik, bilar, traktorer, motorcyklar, mobiltelefoner, tv-spel, fotboll mm. Kunde man inte blanda allt detta till en tidning.

Det finns ju tidningar för tonårskillar som blandar ämnen likt Slitz och Cafè. Kan de inte göra detsamma för killar över 18 år? Sen är det orättvist att tjejer har inte bara en sådan tidning att välja på utan massor.

Visst är det bra att det finns en hel tidning med bara mobiltelefoner eller mode för de som är intresserade men det borde även finnas tidningar för oss andra som inte är så superintresserade om ett och samma ämne.

Jag efterlyser här med Veckorevyn för killar.

Inga kommentarer: