Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

onsdag 18 januari 2012

Jag vaknade av att det stod en vilt främmande man bredvid min säng.

Bland det läskigaste jag varit med om var en morgon för ca 10 år sedan. Jag bodde själv i en 1:a på 40kvm. Jag hade en sovalkov i vardagsrummet. Jag jobbade 2 skift på en industri på denna tiden och denna vecka jobbade jag kväll så jag brukade börja jobba typ halv två på dagen och jobba fram till klockan tolv på kvällen. Jag brukade sova länge på morgonen fram till klockan 11-12 på förmiddagen.

En av dessa dagar mitt i veckan när jag låg och sov vaknade jag av ett hemskt oljud i mitt hem. Jag får panik och kastar mig upp och skriker till, en meter bredvid min säng står en man och borrar i taket. Han tittar på mig och det ser ut som han hade missat att jag låg där och sov. Han avbryter borrningen och säger.
- Hej, jag ska bara sätta upp en brandvanare.
(Jag yrvaken)
- Va, ska du göra det nu?
- Ja, det har du fått en kort om som vi skickat ut, alla ska få nya brandvarnare i huset, har du inte fått det?
- Nä det tror jag inte säger jag.
- Jo, men det ska du har fått säger han.
- Nä det har jag inte sett säger jag och går och kollar i brevhögen. Mannen följer efter.

Men där ligger det inget kort. Jag kollar snabbt i papperpåsen med pappersinsamling och där i en tidning ligger kortet. Mycket riktigt står det att de ska sätta upp brandvanare i huset och man får höra av sig om vaktmästaren inte får gå in med huvudnyckel.

-Ja där ser du, sägare han och pekar på kortet medens jag läser på koret.

Vaktmästaren verkad lite butter över att ha blivit störd i sitt arbetet och går tillbaka och borrar klart i taket.

Han avslutar med.

- Så, då har jag satt dit den. Du ska jag vidare till nästa.

Sen går han ut, utan att be om ursäkt eller säga förlåt.

Efteråt tänkte jag, vafan ringde han inte på först och kolla om någon var hemma istället för att klampa in och borra i taket.

Efter detta har jag fått en tvångstanke att alltid känna på ytterdörren att den är låst, det jag göra 2-3 gånger innan jag lägger mig, för jag glömmer bort om jag känt på dörren och måste då kolla igen. Min tjej brukar påpeka att nu är det 3:e gången d känner på dörren, nu får du ge dig. Jag vet inte vad jag är rädd för, för egentligen spelar det ju mindre roll om det är vaktmästare skulle vara rädd för då de har ju huvudnyckel och tar sig in ändå om de skulle vilja. Sen kan jag inte sova med öppet fönster då jag är rädd att någon ska ta sig in på natten.

Inga kommentarer: