Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 25 december 2008

Ska Emil i Lönneberga vara barntillåten?

Som nybliven förälder ser man allt i från nya perspektiv. Såg idag Emil i Lönneberga som alltid var en favorit som barn. Tyckte att detta var en mysig film för hela familjen, men idag har jag nog helt ändrat mig. Jag tycker efter att ha sett dagens avsnitt så tycker jag att Emils pappa är ganska sjuk. Blir helt rasande för småsaker, jagar sitt barn som i sin tur flyr in i snickarboa för att han är livrädd för att pappa ska hinna ifatt, kommer han misshandla sin son? Det ser ju inte ut som att det är tala sin son till rätta pappan ska göra när han jagar honom. Pappan verkar ju inte ha några som helst spärrar när han blir arg. Dessutom blir ju mamman jätterädd och försöker hjälpa Emil att fly när det händer något. När Emil lyckts fly så låser han in sin son flera timmar så att pappan ska få lugna ner sig.

Hittade en så passande video om detta på youtube. Titta hur pappan behandlar Emil, och detta när festgäster och aktionsfolk tittar på.


Inga kommentarer: