Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 25 december 2008

Eyes - realize

När det gäller rim i låtar är jag mycket känslig för dåliga rim. Ett dåligt rim är att rimma på något själklart likt Backstreet Boys och andra pojkband. Här följer några dåliga rim

heart - apart.
eyes - realize.
love - above
me - free
night - light
night - tight
right - fight

So lonely is the night ,Without you to hold me tight. Girl when i look in to your eyes you make me realize, your the girl for me, you make me fell so free. I will never fight I will always treat you right. You got the key to my hart please don't tare it apart.

Så, där fick jag in alla de vanligaste rimmen som jag hatar till en egen pojkbandslåt.

Nä, ett bra musikrim är när man rimmar på något oväntat och på skala 1-10 får Peter Jöback 10 möjliga på den här textraden och refrängen.

Come with me, come with me to Italy
Come with me, come with me to Helsinki
Come with me, come with me to Italy
Come with me, come with me to Helsinki

Rimma på Helsinki och Italy, oväntat och underbart.

Inga kommentarer: