Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

fredag 19 december 2008

Riktig potatissallad från dellikatessdisken innehöll E411,414,E432.

Idag var jag nere på ICA för att handla något gott till kvällen. Jag såg att delikatessdisken var öppen. Jag bestämde mig för att köpa potatissallad och några köttbitar. Visst fanns det vanlig potatissallad i kyldisken men jag ville ha de riktiga grejer och lyxa till det för att fira min julledighet. Mums.. Delikatessdisken, något som jag får betala lite mer för men som en glad tant lagat till från grunden med kärlek med sitt egna recept med fina råvaror och fina kryddor. Jag fick en stor slev i en svart plastburk....mums!!! Hon önskade god jul och jag betalade i kassan och åkte hem. Väl hemma så ville jag se hur de hade tillagat den. I ingredienser stod det bl.a olja, dill, potatis, purjulök m.m. och sist stod det Färgämne E411,414,E432.

Vilken besvikelse, Här har jag köpt en lite lyxigare potatissallad för lite mer och så får jag med massa kemikalier som de häller i för att den tydligen ser så äcklig ut utan att det inte går att sälja den. Och tydligen räcker det inte med ett färgämne utan de måste ha i tre stycken. Visst kan jag förstå att de måste göra så om man köper lastbilsfraktad, fabrikstillverkad potatissallad på burk men inte den som ICA gjort själva.

Undrar hur potatissallad ser ut utan E

Inga kommentarer: