Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 16 april 2009

Jag vågar inte åka berg och dalbanor längre

Jag har aldrig varit rädd för karuseller, jag har åkt alla de ”farliga” åkattraktionerna som finns i Sverige, jag har suttit i uppskjutet och känt mig trygg när de skjuter upp mig 100 meter upp i luften och tänkt att efter detta ska jag köpa mig en sockervadd, för inget kunde ju hända. Jag köpte alltid åkband då jag ville hinna åka allt som Liseberg och Gröna Lund hade att erbjuda.

Allt var frid och fröjd fram till 15 juli, 2008 då den så harmlösa Rainbow kraschade rakt ner i marken. Fram till dess hade jag levt i en falsk illusion att jag var trygg och inget kunde ju hända. Efter detta datum är det något helt annat att åka något i en nöjespark, nu vet man att det kan hända något. Till och med nyckelpigan blir sjukt läskig då man vet att händer det något nu så kraschar jag i 30 km/h med ett tåg nyckelpigor rakt ner i marken och jag skadar mig garanterat. Att åka berg och dalbanor eller uppskjutet efter detta är ju uteslutet för när något väl händer så kommer man garanterat inte levande ut den kraschen.

Innan olyckan var Rainbow ganska menlös attraktionen som nästan bara barn åkte, de riktigt tuffa åkte Bergbanan eller Balder. Efter olyckan har de nu skrotat Rainbow, detta är ju lite synd, framförallt för alla som vill ha en riktigt adrenalinkick och som vill åka något riktigt läskigt. Fatta känslan att åka Rainbow efter detta, man skulle ju vara livrädd varje gång som gungan närmade sig marken, kommer den vända upp igen eller kraschar vi nu?

Inga kommentarer: