Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 16 april 2009

Vad är egentligen vitsen med glasluckan på tvättmaskinen?

Jag har funderat på en sak, vad är egentligen vitsen med glasluckan på tvättmaskinen? Vad fyller den för funktion? När tänkte du senast, vilken tur att jag kunde se in i tvättmaskinen så jag kunde förhindra detta missöde? Det enda man ser är ju när det fylls på vatten sedan går ju maskinen i 180 km/h så man ser ju ändå ingenting för ens den är klar. Eventuellt kanske man skulle kunna se om tvätten börjar bli missfärgad exempelvis om man lyckas få med en röd strumpa i en vittvätt, men om det skulle hända så kan man ju ändå inte avbryta mitt i.

Att man kan se in i en ugn kan jag förstå då man lätt ska kunna se att maten börjar bli klar, men om tvättmaskinen har en glasruta som inte fyller någon funktion varför får då inte diskmaskinen, kylen och frysen ha ett meningslöst glasfönster?

Inga kommentarer: