Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

tisdag 21 april 2009

När ska de standardisera mikron?

Det finns en pryl i hemmet som man helt har missat att standardisera. Jag kan gå hem till vem som helt och sätta på ugnen på 175 grader och göra en potatisgratäng, jag kan låna någons bilnycklar och köra iväg med deras bil utan problem. Jag kan ladda en kaffebryggare och göra gott kaffe utan att fråga någon hur den fungerar. Detta för att alla dessa prylar är skandaliserade. Men kommer jag hem till någon och ska använda mikrovågsugnen har jag ingen aning om hur jag ska göra, utan istället måste jag fråga hur just deras mikro fungerar för ingen mikro är den andra lik. Det finns vissa smarta ugnar där man bara vrider på en knapp hur många sekunder den ska värma sedan plingar den när den är klar, mycket smart och enkelt. Sen finns det en hel uppsjö av värdelösa lösningar där man först ska trycka in olika program, tid, först i minuter och sen sekunder m.m. Hur svårt ska det vara. Sätt in maten, vrid på en knapp hur lång tid den ska värma den, vrid sedan på en annan knapp som visar ”upptining” ”varmhållning” eller uppvärmning” och vänta sedan på "PLING". Det behöver inte vara svårare!!!!

Inga kommentarer: