Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

tisdag 21 februari 2012

Ibland glömmer jag min pinkod när jag ska betala.

Av någon kostig anledning brukar jag ibland få 5 sekunder blackout när jag ska betala med mitt bankomatkort i affären. Jag tänker aldrig på det när jag står i kön för de flesta gånger kommer jag ihåg min kod. Men ibland när alla varor är upplockade och jag har dragit kort och är redo att betala så händer det ibland att jag fryser till när det står "SLÅ IN DIN KOD", fan har jag för kod? Det blir helt svart. Hur kan jag glömma min kod, jag har ju slagit den 1000 gånger tidigare, usch vad pinsamt, tänk om jag inte kommer ihåg den. De kommer ju tro att jag stulit kortet.
5 sekunder senare ploppar en kod upp i huvudet, kan det vara den? jag testar. Det kan lika gärna vara portkoden jag slagit in, eller mobilkoden för att öppna mobillåset. Men har jag tur är det rätt kod. Jag slår in koden, apparaten börjar att arbeta, jag är på helspänning. Den fortsätter att arbeta och till sist kommer det förlösande ordet "GODKÄND" på displayen, och jag andas ut. Hittills har jag alltid kommit på min kod till slut men varje gång jag glömmer den tror jag att stunden är framme då jag måste erkänna för kassörskan att jag inte kommer ihåg min kod.

Inga kommentarer: