Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

torsdag 30 oktober 2008

Jag tror att reklamradion ligger bakom viss procent av att skivförsäljningen minskat i Sverige.

Ser nu på debatten i SVT med Janne Josefsson där de diskuterar förslaget om nya lagen där skivbolag och filmbolag ska kunna begära ut IP-numret till någon som laddat upp en film eller låt och sedan i civildomstol stämma dem.

Minns när Napster kom och man kunde ladda ner låtar, vilka möjligheter, eller minns ni på den tiden innan napster när man laddade hem midilåtar, det var tider det. Men tiden går och nu var det många år sedan som jag laddade ner en låt. Anledningen är enkel.

Ja för det första så finns de flesta låtarna på youtube och så slipper låtarna ta upp en massa plats på datorn. Men grejen är ju den att det görs sjukt dålig musik nu för tiden och när det väl kommer en bra låt som man tidigare hade köpt som singel för 20 kr så spelar ju reklamradion sönder låtarna idag. Tänk hur många gånger jag ofrivillgt har hört. "I kissed a girl" jag hatar den låten. Om jag någon gång skulle tyckt den var bra så är det ju väldigt onödigt att köpa den då jag ändå till slut kommer få höra den så många gånger att jag tröttnat på den.

Jag tror att reklamradion ligger bakom viss procent av att skivförsäljningen minskat i Sverige.

Inga kommentarer: