Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

lördag 22 januari 2011

Varför spelar inte Henok Goitom i landslaget.

1994 var jag 14år och det var året då Svenska landslaget i fotboll tog brons i fotbolls-VM. Inte visste jag då att jag troligtvis aldrig mer skulle få uppleva något så stort i fotbollssamanhang. Vi hade då inga superswedes men de flesta spelade i klubbar utanför nordens gränser och framförallt inte i allsvenskan. Detta behövs för att gå långt i stora turneringar i fotboll. Det är ett helt annat tempo och helt annan klass i dessa serier. Minns för några år sedan när Sverige hade 3 superswedes (Fredrik Ljungberg, Zlatan Ibrahimović och Henrik Larsson)Vi spelade då lika med Holland och fick stryk efter straffar. Idag är det inte mycket med Svenska landslaget då vi i grunden består av allsvenska spelare. Och vi kan inte förvänta oss att Gais ska slå Inter så jag förstår om Sverige förlorar mot Holland med 4-0. Holland som har typ 200 spelare i de 3 största ligorna i Europa Enda chansen att Sverige ska kunna ha en chans i framtiden att nå framgångar är att få ut spelare i större ligor. Att inte ta vara på de spelare vi har i de största ligorna är helt sjukt. Henok Goitom spelar i världen största liga och möter spelare som Xavi, Messi, Ronaldo med många fler på sitt arbete. Hans erfarenhet är ju enorm och att inte ta med honom i Svenska landslaget är sorgligt.

Inga kommentarer: