Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

fredag 20 mars 2009

Mona Sahlin = snark!!!

Såg nyligen debatten mellan Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin på "Rakt på med K-G Bergström" och jag tycker alltid att det är väldigt kul att följa partiledardebatter. Men detta var första gången jag blivit uttråkad och bytt kanal. Enda gången man lyssnade var när Fredrik pratade. Själv gillar jag inte Moderaternas politik och röstar alltid på Socialdemokraterna. Men det går bara inte att lyssna på Mona. Hon pratar i samma låga ton och samma takt hela tiden. Och allt hon säger låter så inövat och känslolöst att det känns som det är mer liv i en tegelsten. Debatten kändes lite som när svenska landslaget i fotboll blev utspelade mot Tyskland i kvartsfinalen i VM 2006. När de började spela höll man självklart på Sverige men ju mer tiden gick och ju mer de spelade ut Sverige och förnedrade oss ju mer skämdes man över Sverige, tills slut ändrades känslorna och man började istället glädjas åt Tysklands snygga spel med klackar och frispelningar och snygga mål så till slut kändes som att vi är inte värda att gå vidare. Samma känsla var det med Mona och Fredrik. I början höll man på Mona men ju mer tiden gick ju mer insåg man faktiskt hur duktig Fredrik är på att debattera. Hoppas du byter ut Mona snart.

Inga kommentarer: