Håller du med mig eller tycker du att jag har helt fel? Skriv gärna i kommentarerna vad du tycker om de ämnen som jag tar upp.

Här nedan kan du klicka på de ämnen som just du är intresserad av.

söndag 26 oktober 2008

Sverige, världens mest jämställda land?

Tänkte på en sak idag. Sverige som är, enligt oss själva, världens mest jämställda land. Tänk att flera länder i Norden, Europa, Asien och Afrika och övriga världen har haft en kvinnlig President/Statsminister vissa redan för 30-40 år sedan.

Hur långt har Sverige kommit? Vi kanske kommer att få en kvinnlig statsminister 2010, Island hade sin första kvinnliga President redan 1980. I USA leder nu en Afroamerikansk man valet. Vi håller på att rösta in Sverigedemokraterna... Tragiskt

Jag vill inte att Sverige ska ha en kvinna eller en invandrare som statsminister för sakens skull. Jag vill ha den som är bäst lämpad för jobbet.

Det finns 9 miljoner människor i Sverige; barn, vuxna, gamla, svenskfödda, invandrare, kvinnor, män, strighta, homosexuella mm. Jag tror inte att den som, år ut och år in, är bäst lämpad för jobbet som statsminister är en vit man mellan 50-60.

Undrar om jag någonsin får uppleva den dagen då en mörkhyad eller asiat blir Sveriges statsminister..

Sverige, Sverige, världens mest jämställda land.

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.